Ett professionellt samtal handlar inte bara om att kommunicera – det handlar också om att verkligen lyssna, skapa förtroende och möjliggöra insiktsfulla samtal som leder framåt. Oavsett om du arbetar inom vården, som lärare, socionom, coach, studie- och yrkesvägledare eller chef är förmågan att leda samtal en central del av din yrkesroll.
Denna bok erbjuder en djupgående och praktisk vägledning i professionella samtalsfärdigheter. Författarna utforskar hur aktivt lyssnande, strategisk frågeteknik och lyhördhet kan stärka relationer och skapa meningsfulla samtal. Med en solid teoretisk grund och konkreta verktyg behandlas centrala teman som maktdynamik, samtal som motiverar, professionellt förhållningssätt, och hur man hanterar svåra samtalssituationer.
Boken riktar sig till yrkesverksamma och studenter inom vägledning, socialt arbete, vård, utbildning och ledarskap och till alla som vill utveckla sin förmåga att föra professionella samtal med tydlighet, förtroende och djupare förståelse – för att förstå och bli förstådd!
ArbetstitelHandbok i samtalsmetodik - - om att förstå och bli förstådd
Standardpris449.00
Illustrerad
Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypHäftad
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder
IsContractProduct
Inlaga
Sidor276
Publiceringsdatum2025-07-17 00:00:00
FörfattareAino Collmar, Daniel Hailemariam, Annika Davén, Elisabet Söderberg & Lisa Tönus
erpOwnsPrice
Kort BeskrivningEtt professionellt samtal handlar inte bara om att kommunicera – det handlar också om att verkligen lyssna, skapa förtroende och möjliggöra insiktsfulla samtal som leder framåt. Oavsett om du arbetar inom vården, som lärare, socionom, coach, studie- och yrkesvägledare eller chef är förmågan att leda samtal en central del av din yrkesroll...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct
SeriesTitle
BokinfoStatusCode10